Förståelse och respekt.


Hur deffenerar du ordet respekt? Det är ju så olika har jag förstått hur man ser på det. 

En del när dom pratar om respekt så kräver dom det från andra. Men det dom glömmer av är respekt och förståelse för andra. 

Hur är det med förståelsen för andra människor? Dömmer vi lätt andra människor när de inte ser ut som dom flesta? Dömmer vi dom lätt när dom inte beter sig som dom flesta?

Och varför gör vi detta? Vem är det som bestämmer hur man skall vara och se ut? Varför betraktas en del som vackert och annat som fult? Har man rätt att dömma på det sättet? 

Tankar om vad som är vad är ju så individuellt. Har vi då ensamrätt att bedömma andra? Det tycker verkligen inte jag. För mig är det detta som handlar om respekt och förståelse för andra. Och det är det jag också  vill ha av andra. Respekt för mig handlar om förståelse för varandra. 

Är det något vi glömt av i detta samhälle? Har vi alla blivit så upptagna med vårat egna att vi glömt av andra? 

Jag jobbar med barn hela dagarna. Och det finns inget mer spännande jobb. Jag jobbar mycket med särbarn och det ordet gillar jag heller inte att använda. Det finns nog inga mer rena och ärliga barn än dessa. Det är det jag älskar. Allt kommer direkt ur hjärtat. Och det är så vi alla skulle vara lite till manns. 

Detta är länkar om autism. 💖

Lättare att fokusera när det bara är en sak att fokusera på.

Viktigt att veta när var hur saker skall hända för en med autism.

Hur sinnen är starkare för de med autism.


Så var rädda om er och andra där ute. 💖



#1 - - Jesper:

Men du helt underbara kvinna, SÅ glad över att du vill o vågar lämna ut dig såhär!
Blir verkligen tagen av dina ord och historia! Vill hålla den hand, ditt finger eller hålla om dig o säga "Det löser sig".
Finns juh ingen som är helt perfekt, men dom du gör här o öppnar dig totalt är riktigt starkt! Tycker du skall vara otroligt stolt över denna styrka du visar här!

Jag känner verkligen med dig, på nått sätt önskar jag att jag kunde finnas där för Dig!
Jag är som du, du är som jag!

Hoppas vår vänskap kan bli riktigt djup!