Stadsbyggnads kontoret vad håller ni på med????!!!

 
Jag blir så ledsen.....
Jag lät eldabutiken installera en braskamin på samma ställe som den tidigare satt.
Men det jag inte blivit informerad om var att man måste söka startbesked innan man uppför en kamin antagligen även om man haft en på precis samma ställe tidigare. 
 
Jag var i kontakt med stadsbyggnadskontoret flera gånger både via tel och mail, sedan jag fått info om att jag gjort något olagligt som att installera en eldstad utan tillstånd. Och jag tyckte dom var rikigt luddiga i sina svar på vad dom ville ha av mig och varför. Jag lät ju bara få materalet utbytt som varit tidigare. Material och hantverkare var ju alla godkända och även sotaren som godkännde allt.  
 
Jag har ju inte gjort några nya håltagningar eller flyttat på någon skorten. Och startbeskedet kom efteråt jag skickat in en gammal ritning på vad kaminen stog och står. Jag förstår verkligen inte logiken i detta.  
 
Efter startbeskedet kommit trodde jag det var ur världen. Men icke då. Nu hotar dom om vite och att riva allt för jag inte ansökt om startbesked innan jag uppförde eldstaden. Om man försökt ta reda på hur man skall göra och inte fått rätt vägleding skall jag straffas för det med?
 
Och mitt i allt så dog mamma och jag tappa fotfästet och pejl på mina saker och jag hade en förtvivlad pappa som behövde hjälp och stötting. Vilket gjorde att jag inte var inne i tid med min ansökan. 
 
 
Hur mycket skall man behöva orka med och stå ut med? Som ensamstånde mamma som hankar sig fram. Ja jag är inte mer än mänsklig. Skall jag straffas för vad då???
 
 
Jag är heller ingen advokat. Skall jag behöva vara det med för att veta alla mina skyldigheter? Vart är detta samhälle påväg? Finns det ingen medmänsklighet längre?
 
Nu hotar dom om vite och riva eldstaden. Hur mycket får man lov att gå på en människa och varför? Är det bara för att plocka pengar från en ensamstående mamma som försöker göra rätt?
Nej vad sjutton tänker dom? Har dom ingen medkänsla eller vill dom bara pressa ut pengar?
 
 
 
De kan ju gå och mjölka dom stora kossorna istället för att kapa benen på denna. Hur skall jag kunna komma på benen när det ständigt är någon som vill krossa mig på ena eller andra sättet?
 
Jag försöker ju bara sköta mig, mina barn och mitt hus. Vad sjutton är felet?????
 
Tala om att göra folk stressade i livet. Vad man än gör eller vänder sig så känns det som att någon alltid försöker pressa en på pengar för små dumma saker.
 
Tex som här i lilla Olofstorp så har dom smällt upp skyltar om att det nu är avgiftsbelagda parkeringar. Och skyltningen är underdoning. Och sedan hävisas man bara till en app och betala och ta reda på avgift. 
 
Jag råkade ställa mig på en av dessa platser när jag skulle till Pub/ resturangen Salles i Olofstorp. Och skyltarna var heller inte synliga från det håll jag parkera körde in. Så när jag kom ut efter ätit så hade dom satt en p-bot. 
 
 
 
Allt är ju riggat för att kunna sätta p-böter på folk.  Så man kan snart inte ens andas för man skall betala för att man använder luften. Vad mer skall man straffas för eller på vilka fler sätt kan folk hitta på att pressa lite pengar på andra människor?
 
Nej jäkla utsugare!!!!! Folk vill tjäna pengar på andras olycka. Det går för långt. Skaffa er ett jobb istället för att lura andra på pengar!!!
 
Är riktigt ARG, ledsen och frustrerad över saker just nu. Kan man inte få glädjas över livet? Måste man hela tiden få leva med andan i halsen. Finns det inte någon medmänsklighet längre? Varför lever vi i ett egosamhälle? Hur har det kunnat bli så här?
 
Är det strävan att vara rik och framgångsrik som samhället blivit så ego? Vart har hjärtat tagit vägen?
 
Vad skulle hänt om det blev krig? Hade man haft ihjäl varandra då för att se bäst ut själv?
 
 
Nej ännu en gång var rädd om dig och andra där ute!!!!!